onsdag 12 februari 2020

Rapport Fortnox

Idag har ett av mina favoritbolag lämnat rapport, Fortnox.

Jag har totalt 4 transaktioner i aktien.
Köp

  • 27 juli 2016 - 53 st. á 19,10kr 
  • 30 augusti 2016 - 60 st. á 23,20kr
  • 9 februari 2017 - 87 st. a´33,80 kr 
  • Totalt 200 aktier. Med ett GAV om 27,01 kr, eller 5 402 kr totalt investerat. 
Sälj 
  • 11 oktober 2018 - 75 st á 72 kr 



Försäljningen den 11 oktober gjorde jag som en säkerhetsåtgärd på grund av den (då) stora uppgången. Genom att sälja 75 aktier i det läget fick jag tillbaka min ursprungliga investering. Hela mitt innehav i Fortnox i dagsläget är alltså avkastning. Givetvis ångrar man till viss del att man sålde i det läget. Men den fortsatta uppgången var inte helt solklar då. 

Men Fortnox har fortsatt att växa, mitt innehav är i skrivande stund upp 646 % och är med råge den bästa investeringen jag gjort. 

De har idag lämnat rapport för 2019 och här kommer en kortare sammanfattning av den. 
  • Nettoomsättningen ökade med 42,1%, till 532,1 Mkr, jämfört med 374,4 Mkr 2018. 
  • Rörelseresultatet ökade till 172,2 Mkr, jämfört med 102,1 Mkr 2018. 
  • Rörelsemarginalen uppgick alltså till 32,4%, jämfört med 27,3% tidigare år. 
  • Resultatet efter skatt uppgick till 134,9 Mkr, jämfört med 78,9 Mkr. 
  • Resultatet per aktie landade på 2,26 kr, jämfört med 1,32 kr. 
  • Utdelningen höjs till 0,5 kr, jämfört med 0.35 kr. 

Utöver starka siffror så har även antalet kunder ökat starkt under 2019. De har nu totalt 313 000 kunder, jämfört med 257 000 st den 31 december 2018. Bara i Q4 ökade antalet med 16 000 st. 

Under året har Fortnox fått godkännande att bli betalningsförmedlare, vilket gör att deras kunder kommer kunna sköta betalningar direkt genom deras plattform. Vidare har de lanserat 'Fortnox Hälsa', som ger kunderna möjlighet att teckna vårdförsäkring digitalt. 


Fortnox är en riktig guldklimp som jag kommer hålla hårt i! 

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Friskrivning. Ingenting av vad jag skrivit ska ses som köp- eller säljråd. Gör alltid din egna analys. Jag tar inget ansvar från eventuella felskrivningar, felräkningar eller direkt felaktiga påståenden. 

2 kommentarer:

  1. Jag är Jehonna Bekteshi från Stockholm, jag är en läkare som arbetar på Stockholm Healthcare-anläggningen. Jag tror att vittnesbörd är verkliga liv bevisar mäktiga bra verk i verkligheten som gör människor lyckliga och hitta fred i äktenskapet förhållanden som jag har hittat samma i mitt äktenskap, idag är jag mycket glad att dela mitt vittnesmål här för alla att läsa och också lära sig att dra nytta av det. Jag läste ett vittnesbörd från blogginlägg från olika människor över hela världen och pratade bra om mannen Dr.Oduduwa Love-spell caster, jag tappade hoppet på spellcasters på grund av mina tidigare erfarenheter, jag kontaktade kommunikation från andra stav-casters. Jag älskade stava charm tidigare för att föra tillbaka min ex man hem men fungerade inte bra, förrän för några dagar sedan gav jag Dr.Oduduwa det sista försöket att föra tillbaka min kärleksman till mig, jag meddelar Dr.Oduduwa på hans personliga e-post för att lösa min äktenskapskris.
    Jag älskar min man så mycket, jag vill ha honom tillbaka till mig och våra två barn. Jag vill att mina barn ska växa upp med sin pappa och vara lyckliga som en familj.
    Jag skickar e-postmeddelande till Oduduwa-adress, några ögonblick senare fick jag svar från dr.oduduwa, jag var så glad eftersom e-postmeddelandet var giltigt.
     Jag förklarade alla mina relationsproblem till Dr.Oduduwa, jag ber om hans hjälp för att föra tillbaka min kärleksman man hem och återvända kärlek och förtroende.
    Dr.Oduduwa gav mig sitt arbete 100% löfte mig med försäkringsgaranti resultat efter att ha lanserat magiska kärleksförtroll för att få tillbaka min kärleksman Antionio hem, sa han att mitt fall är lätt för honom att lösa. han förklarade alla Love-spell-processerna och rutinerna för mig och han berättade om materialen att köpa för att stämma lunchen inkantationsbön,
    Jag följde noggrant alla instruktioner. Så tidigt på morgonen, det är nästa dag efter Oduduwa lunch Kärleks-magi-förtrollning för min räkning, min ex man taht har inte ringt mig på över två månader, ringde mig nästa dag, på morgonen ringer min mobiltelefon med ett okänt nummer, så jag tog upp samtalet och se, åh jag var så förvånad i mer än 2 månader nu har jag inte fått textmeddelanden, inga samtal och inget mail skickat till mig. Wow jag är väldigt glad idag, plötsligt precis som Oduduwa lovade mig. Jag är överväldigad av glädje och glädje i mitt hjärta som delar detta vittnesmål här i dag, min kärleksman Antonio på väg tillbaka hem för att träffa mig dagen efter,
    Jag använder detta medium för att säga ett stort tack till den stora mannen Dr.Oduduwa som utan detta inte skulle ha varit möjligt.
    Alla som läser den här artikeln som går igenom äktenskapskris, och för dem som delar hemliga tårar av hjärtsvängningar är idag alla dina problem över, bara ett enkelt e-postmeddelande till den stora Dr.Oduduwa Love Spell Temple i dag (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    Min bön är att hitta lycka i kärleksliv och äktenskap, oavsett vad som händer i våra äktenskap, vi bör alltid försöka göra rätt sak och uppskatta vad vi har. kämpa för att ditt äktenskap ska fungera med alla nödvändiga medel och tillgänglig hjälp finns här för dig nu.
    Jag har denna kraftfulla avsikt att dela detta fantastiska vittnesmål här ute kommer det att motivera att hjälpa så många unga eller gamla par att lösa sina äktenskapsproblem.
    När två personer verkligen bryr sig om varandra, kommer de alltid att leta efter ett sätt att få det att fungera, oavsett hur hårt och svårt sättet att lösa problemet är att söka lycka är den verkliga kärnan i existensen.
    Jag vet att Dr.Oduduwa kan vara till god hjälp för dig idag, kontakta hans personliga adress via: dr.oduduwaspellcaster@gmail. com

    SvaraRadera
  2. Do you need Personal Finance?
    Business Cash Finance?
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance?
    Quick Application Process?
    Finance. Services Rendered include,
    *Debt Consolidation Finance
    *Business Finance Services
    *Personal Finance services Help
    contact us today and get the best lending service
    personal cash business cash just email us below
    Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
    call or add us on what's app +918929509036

    SvaraRadera