måndag 27 januari 2020

The First One

Då har även jag blivit med blogg. Det känns som att bloggar inriktade mot ekonomi poppar upp överallt just nu. Ett tecken på slutet av en högkonjunktur? Ni kanske minns det klassiska citatet som Joe Kennedy ska ha sagt; "You know it's time to sell when shoeshine boys give you stock tips. The bull market is over". Hur som helst är jag trygg i min strategi och har inget stort behov av mina pengar under en lång tid framöver, varför jag inte kommer bli tvingad att sälja av mina aktier, särskilt inte under en lågkonjunktur. Buy&Hold är det som gäller.

Även denna blogg kommer alltså vara inriktad mot ekonomi, men med en viss nischning. Eftersom jag studerar och tycker om juridik så planerar jag även att skriva inläggsserier om vissa lagar. Närmast till hand ligger troligen Konsumentköplagen.

Jag skapar denna blogg framförallt för att själv kunna gå tillbaka för att se vad och hur man tänkte. Men utöver detta så önskar jag utveckla mina skriftliga förmågor. Slutligen skadar det ju inte heller om man skulle lära någon något. Vill ni veta mer om mig finner ni det här.

Med detta sagt hoppas jag att ni tycker om vad ni läser. Tveka inte att kommentera om det är något ni vill tycka till om. Ha en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar